tycker det är väldigt roligt att vara ute i snön bara det inte är för kallt. Däremot är det riktigt svårt att få några bra bilder på dem.


Amie, Brizby och Atti
2012-12-11 19:03
i Halmstad den 8 december var Thereres på med Erebos "Bozze" han ställdes ut i valpklass 6-9 mån, Ulrica med Cicero "Nemo" och Susanne med Cleopatra "Samba" de ställdes båda ut i unghundsklass.
Bozze blev 1:a med HP och därefter BIR valp, I gruppen blev han grupp 2:a.
Han fick följande omdöme: Utm huvud med utm pigment, utm hals - rygg och kors, mkt bra bröstkorg, välvinklad. Mkt bra ben och tassar, utm päls, utm rörelser.
Nemo blev 1:a med HP och sedan BIR.
Han fick följande omdöme: Utmärkt huvud med bra pigmentering. Väl hållna öron, utm hals, rygg och kors. Mycket vacker bröstkorg med bra underlinje, utm päls.
Samba blev 1:a. Hon fick följande omdöme: Ett huvud som kunde vara mer utfyllt i nospartit. Bra pigment, bra öron, bra hals, bra rygg. Ordinärt vinklad, går med höga frambensrörelser. Bra päls, visas väl.
Stort grattis till er alla tre.



