När Ginger och Grace först fick se snö tyckte de att det var jätteroligt. Alla fem borzoierna fullständigt älskar att leka i snön. Småtjejerna tycker visserligen att det är kul med snö men nu när det är så kallt vill de inte vara ute på några längre promenader, så det blir lite korta rundor samt lek på tomten för dem.

Ginger, Gina, Deya och Doris

Ginger och Grace
2012-11-29 17:35
Har det varit den 25 november i Åby och Mjölby. Faustina och Forsete ställdes ut.
Mona var med Faustina "Winnie" på utställning i Åby. Winnie var jätteduktig och blev 1:a med Hp och Bir valp.
Hennes omdömme blev: 6 mån, bra bett. Mörka vackra ögon. Väl ansatta öron. Lång vacker hals. Mkt trevligt temperament. Härlig kropp för åldern. Stark rygg. Välvinklad bak. Vackra välformade tassar. Rör sig med bra bredd bak. Tillr steglängd. Mycket välvisad! Lovande valp!
Stort grattis Mona.
Louise var med Forsete "Ossy" i Mjölby, jag träffade dem där och det var så roligt att ses igen. Ozzy var även han jätteduktig, han blev 1:a med HP och BIR valp.
Hans omdömme blev: Härlig hanvalp. Fint huvud och uttryck. Korrekt bett. Mörka ögon. Välplacerade öron. Välvinklad fram och bak. Fina ben och tassar. Utmärkt bröstkorg. Rör sig brett fram annars väl. Utmmärkt päls. Välpresenterad.
Stort grattis Louise.
2012-11-24 13:49
Några bilder på Ginger, Grace och Tosca samt Grace och Alice.






