Eftersom vi har sju små hundar så har vi skämtat lite ibland om att likna dem vid de sju små dvärgarna, vi tycker att det stämmer riktigt bra på dem.

De sju små dvärgarna

Toker                                       Blyger

Kloker                                         Trötter

Glader                                    Butter

Prosit

Gissa vem som är vem?

Atti vår lilla clown får bli Toker

Vårt lilla busfrö Briseis får bli Blyger då hon ibland kan vara lite blyg

Amie som är vår ledarhund får bli Kloker

Brizby får bli Trötter då hon är så morgontrött

Tosca får bli Glader då hon alltid är så glad och positiv

Tigge får bli Butter då han ibland kan vara lite butter

Iza får bli Prosit inte för att hon nyser, utan för att hon är så charmig precis som Prosit

 Inofficiell utställning

2012-11-13 15:48

har Therese varit på med Erebos "Bozze" i Varberg den 10 november. 
Det gick jättebra, han kom etta med HP och blev sedan BIR valp. I gruppen placerade han sig som grupptrea. 

Han fick följande omdömme: Mycket tilltalande hanvalp av mkt bra modell. Långsträckt typiskt huvud. Vacker hals, typisk överlinje. Utmärkta vinklar fram och bak. Härlig stomme. Utmärkt lovande rörelser. 
Stort grattis Therese.