Var det den 8 april då vi fick reda på att underbara Hektor hade fått somna in. Han hade oturen att två gånger springa in i dörrposten med full fart en gång som valp och fick en spricka i skulderbladet och då blev det vila under en längre period och det läkte fint. När han var lite äldre men inte 1 år, när han fortfarande var kvar i sin största tillväxtfas, så gjorde han om samma sak men den här gången bröt han benet, och trots att det läkte så blev han aldrig riktigt bra i benet. Tyvärr så det ledde till värk som inte riktigt gick att få bort. Då det påverkade honom så negativt  så de tog det tuffa beslutet att han skulle slippa ha ont längre och låta honom få somna in. 

igår den 3 maj var det Nessos tur att flytta så Julie och 

I lördags den 2 maj var det Nanook och Ninlils tur att flytta

Först ut var Nanook 

 

Senare på eftermiddagen kom Ninlils nya familj för att hämta henne. 

Valparna har ju fått sina namn och det blir vår Nn- kull. Som vanligt så är det från mytologin eller historiska namn och deras färg finns med i namnet och Lady eller Lord. Den här gången är det namn från